• Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
ISSN: 0187-893X ISSN-e: En trámite
  • Register
  • Login
Educación Química
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Focus and scope
    • Special Issues
    • Periodicity
    • Open Access Policy
    • Digital preservation policy
    • Code of ethics
    • Copyright
    • Transfer of rights
    • Authorship and attribution policy
    • Privacy Statement
    • Management of ethical conflicts
    • Retractions and corrections
  • Editorial process
    • Editorial process
    • Review Guidelines
    • Commitment to COPE recommendations
    • Free publication and reading of articles
    • Financing
  • Submissions
    • Submissions
    • Sections
    • Citation
    • Plagiarism prevention
  • Indexed in
    • Biblat
    • Capes
    • Latindex Catalog 2.0
    • CRMCyT-CONACYT
    • Dialnet
    • ERIHPLUS
    • IRESIE
    • MIAR
    • Periódica
    • Scielo México
    • Scimago Journal & Country Rank
    • Scopus
  • Editorial Team
  • Contact
  1. Home
  2. Archives
  3. Vol. 34 No. 3 (2023)

DOI: https://doi.org/10.22201/fq.18708404e.2023.3

Published: 2023-07-24

Editorial

¿Qué se necesita saber para enseñar Química?

Aurora Ramos Mejía

1-3

PDF (Español (España)) XML (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Didáctica de la Química

The audiovisual resource as a complement to experimental work in Chemistry. Creation of a collection of videos and their socialization on a free access platform

Sofía Sampaolesi, Facundo Barraqué, Laura Estefania Briand, Virginia Vetere

32-41

PDF (Español (España)) XML (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Analysis of alternative conceptions and learning of pH with a STEM practice implemented through inquiry

Rocío Esteban Gallego, José María Marcos-Merino, Jesús Gómez Ochoa de Alda

42-54

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Biodiesel production as a model of approach to natural sciences

María Daniela Rodríguez, Teresa Genara Espinosa, Belén Gallará, María Eugenia Oneto, Loreley Fernández Erbes, Andrea Elizabeth Krieger, Nicolás Miguel, Camila Morel, Pedro Darío Zapata

55-62

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Experimental design with a green approach in the Kröhnke reaction for the synthesis of terpyridines

Daniel Alexander Fajardo Perafan, Danny Arteaga, Luis Alberto Lenis Velasquez

63-88

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

TIC y educación química

Promoting and identifying the moral sensitivity of chemistry undergraduates

Guilherme Silva, Salete Queiroz

89-101

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

A training action for chemistry and science teachers: contribution of problem-solving activities to inclusive education

Franciane Silva Cruz de Lima, Camila Greff Passos

102-117

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Emerging representations in the teaching discourse from the history of chemistry in teaching

Luigi Cuellar Fernández, Mario Quintanilla

118-131

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Approach of chemical bonding in textbooks in Argentina

María José Flores Córdoba, Carina Alejandra Rudolph, Carla Inés Maturano

132-142

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

The RUBIQUIM cube as a tool in based learning in games for teaching inorganic chemical nomenclature of binary salts

Yolanda Marina Vargas-Rodríguez, Adolfo Eduardo Obaya-Valdivia, Plinio Sosa Fernández, Diana Rivero Gómez, Suemi Lima Vargas

143-161

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Molecular interpretation of the hydrogen bonding in the water:

Conceptual difficulties by university students

Gabriel Pinto Cañón

162-175

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Comunicación

Catalytic isomerization by catalyst Evonik®: A versatile example to examine concepts in heterogeneous catalysis

Julian Andrés Enciso Vargas, Cristian David Miranda Muñoz, Alfonso Enrique Ramírez Sanabria

4-15

PDF (Español (España)) XML (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Didactic considerations on the adjustment of redox reactions. Description of a hybrid adjustment method

Otilia Val Castillo

16-31

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

¿Cómo se mide?

¿Lúdico para quién? Relaciones de poder social y posibilidades de aprendizaje en fuerzas intermoleculares y derechos humanos en el juego de reglas de la modernidad 

Kleber Francisco Da Silva, Roberto Dalmo Varallo Lima de Oliveira, Márlon Herbert Flora Barbosa Soares

176-195

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Pierre Figuier

Jaime Wisniak

196-206

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)
Make a Submission

Impact

SCImago Journal & Country Rank

 

redes sociales

               

Keywords

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Share on

Educación Química (ISSN 0187-893X e ISSNe 1870-8404 en línea), año 36, número 4. Se edita trimestralmente en la Facultad de Química de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Ciudad Universitaria, Del. Coyoacán, 04510, México, D.F. Tel: 5556224800, Ext. 86660. Certificado de Licitud de Contenido N.º 4088. Certificado de Licitud de Título N.º 5310, ambos con expediente N.º 1/432’’90’’/672 de la Secretaría de Gobernación. Número de Reserva 04-2002-060413390600-102 de la Secretaría de Gobernación. Registro del Servicio Postal Mexicano N.º 0790791, características 220461124. La revista se encuentra registrada y sus artículos aparecen indexados en el Chemical Abstracts, bajo el coden eduquim, en Scopus, de Elsevier y en latindex. Se autoriza la reproducción de los materiales citando la fuente (Título clave abreviado: Educ. Quím.). Analizada en la base de datos especializada en educación iberoamericana iresie (Índice de Revistas de Educación Superior e Investigación Educativa) http://www.iisue.unam.mx/iresie. Los artículos firmados son responsabilidad de su autor.

Sitio implementado por el equipo de la Subdirección de Revistas Académicas y Publicaciones Digitales de la Dirección General de Publicaciones y Fomento Editorial de la UNAM sobre la plataforma OJS3/PKP.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.