Classroom workshops enriched with augmented reality: an initiative to promote scientific literacy

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María Alejandra Carrizo
Marta Estefanía Barutti
Sofía Belén Soto Amado
Noelia de los Ángeles Montes
Marisol Anahí Sosa

Abstract

Augmented Reality (AR) technology brought to the classroom promotes scientific literacy because it reinforces motivation, awakens interest in learning, and improves the understanding of complex phenomena and concepts in Natural Sciences and chemistry. Through this article we seek to reveal the educational possibilities offered by this immersive technology, after its implementation in workshops that were selected according to certain criteria. It was significant to involve diverse application contexts at the Primary and Secondary Education levels.

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Author Biographies

María Alejandra Carrizo, Universidad Nacional de Salta

Departamento de Química, Facultad de Ciencias Exactas, Consejo de investigación. Universidad Nacional de Salta. Salta, Argentina.

Marta Estefanía Barutti, Universidad Nacional de Salta

Departamento de Química, Facultad de Ciencias Exactas, Consejo de investigación. Universidad Nacional de Salta. Salta, Argentina.

Sofía Belén Soto Amado, Universidad Nacional de Salta

Departamento de Química, Facultad de Ciencias Exactas, Consejo de investigación. Universidad Nacional de Salta. Salta, Argentina.

Noelia de los Ángeles Montes, Universidad Nacional de Salta

Departamento de Química, Facultad de Ciencias Exactas, Consejo de investigación. Universidad Nacional de Salta. Salta, Argentina.

Marisol Anahí Sosa, Universidad Nacional de Salta

Departamento de Química, Facultad de Ciencias Exactas, Consejo de investigación. Universidad Nacional de Salta. Salta, Argentina.

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