El rock como instrumento de la teoría crítica en la didáctica de la Historia en el CCH

Main Article Content

Marco Antonio González Villa

Abstract

Teaching Critical is a pedagogical approach that allows the use of rock as a resource for learning history in the classroom at the high school level. Its use promotes the development of critical thinking and focuses on the principle of learning to learn and learning to be of the Philosophy of Educational Model of the CCH in the UNAM Rock, counterculture, educational model, teaching critical, learning to learn, learningto be CCH

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
González Villa, M. A. (2018). El rock como instrumento de la teoría crítica en la didáctica de la Historia en el CCH. HistoriAgenda, 3(33), 185–194. Retrieved from https://journals.unam.mx/index.php/historiagenda/article/view/64659

Citas en Dimensions Service

Author Biography

Marco Antonio González Villa, Universidad Nacional Autónoma de México, Colegio de Ciencias y Humanidades, Plantel Naucalpan

Licenciatura en Psicología por parte de la UNAM. Especialidad en Competencias Docentes por parte de la UPN, Pasante de Maestría en Psicología Social de Grupos e Instituciones por parte de la UAM. Maestro en Ciencias de la Educación por parte de la UDEM. Coordinador de Orientación Educativa y Docente en Preparatorias Oficiales del Estado de México. Investigador y Psicoterapeuta Profesor de asignatura en los semestres 1º, 2º y 3º de la Licenciatura en Psicología por parte de SUAYED en la FES Iztacala, Profesor de Asignatura de la materia de Psicología I y II en el CCH Naucalpan