Consumer assessment of hedonic, nutritional and healthy characteristics of the amaranth

Main Article Content

Carlos Aragón Gutiérrez
Benito Ramírez Valverde
María José Montero Simó
Rafael Ángel Araque Padilla
José Javier Pérez Barea

Abstract

The aim of the study is to know the extent to which consumers value the sensory, hedonic, nutritional and healthy properties of foods with high nutritional value such as amaranth. The study was based on the theory of Consumer Perceived Value (CPV). To obtain information, a questionnaire with closed questions was applied to a sample of 341 consumers. For statistical analysis, a structural equation model was used. The results obtained indicate that price and quality are the most important components in CPV regarding amaranth, while its hedonic characteristics are very closely equated with these two components. Nutrition is the characteristic that contributed least to the creation of the CPV, and in terms of its beneficial properties for health, these are unknown by most of the respondents.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Aragón Gutiérrez, C., Ramírez Valverde, B., Montero Simó, M. J., Araque Padilla, R. Ángel, & Pérez Barea, J. J. (2018). Consumer assessment of hedonic, nutritional and healthy characteristics of the amaranth. Entreciencias: Diálogos En La Sociedad Del Conocimiento, 6(16). https://doi.org/10.22201/enesl.20078064e.2018.16.62956
Author Biographies

Carlos Aragón Gutiérrez, Colegio de Postgraduados, Campus Puebla

Doctor en Planeación y Dirección de la Empresa en el Entorno Social. Profesor Investigador Asociado; Colegio de Postgraduados, Campus Puebla. Líneas de investigación: Comercialización de productos agrícolas con atributos éticos.

Benito Ramírez Valverde, Colegio de Postgraduados, Campus Puebla

Doctor en Estudios Latinoamericanos. Colegio de Postgraduados, Campus Puebla; Profesor Investigador Titular. Líneas de investigación: Desarrollo Rural.

María José Montero Simó, Universidad Loyola Andalucía

Doctora en Administración de Empresas. Universidad Loyola Andalucía; Directora Departamento Gestión Empresarial. Líneas de investigación: Marketing orientado a la transformación social.

Rafael Ángel Araque Padilla, Universidad Loyola Andalucía

Doctor en Administración de Empresas. Universidad Loyola Andalucía; Profesor Titular. Líneas de investigación: Marketing orientado a la transformación social.

José Javier Pérez Barea, Universidad Loyola Andalucía

Doctro en Administración de Empresas. Universidad Loyola Andalucía; Profesor Titular. Líneas de investigación: Marketing orientado a la transformación social.