Research Hotbeds as Scenarios for the Configuration of Political Subjectivities

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Leydy Johanna Rivera Sotto
Carlos Valerio Echavarría Grajales

Abstract




The main objective of this article was to understand the configuration processes of political subjectivities, during the initial research training in two hotbeds. The research proposal arose from the need to inquire about these formative scenarios as enablers for actions and reflections that might allow us to approach the configuration of political subjects. Besides the contributions to pedagogical practice, hotbeds are spaces to reflect on science, research and knowledge. Ethnography as a methodological strategy allowed us to approach and immerse ourselves in these contexts, in order to identify through an empirical and collaborative method the practical and formative intents that underlies them. The main results highlighted the hotbed as an academic setting which enables affective ties and reflection on the need to raise the commitment to a politically engaged science.




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How to Cite
Rivera Sotto, L. J., & Echavarría Grajales, C. V. (2022). Research Hotbeds as Scenarios for the Configuration of Political Subjectivities. Revista Mexicana De Ciencias Políticas Y Sociales, 68(247). https://doi.org/10.22201/fcpys.2448492xe.2023.247.77132

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Author Biographies

Leydy Johanna Rivera Sotto, Universidad El Bosque

Psicóloga. Magister en Desarrollo Educativo y Social.

Asesora de investigaciones. 

Carlos Valerio Echavarría Grajales, Universidad de La Salle

Investigador y docente de la facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de La Salle. Director programa de doctorado en Educación y Aociedad. Docente coordinador de las Expediciones pedagógicas situadas nacionales e internacionales y profesor de las prácticas pedagógicas concentradas que oferta la facultad para sus estudiantes del programa de Licenciatura en Español y Lengua Extranjera. Líder del grupo de investigación “Educación ciudadana, ética y política para la construcción depaz”.

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