Integrating artificial intelligence in the context of the virtual high school of the Universidad Virtual del Estado de Guanajuat
Main Article Content
Abstract
Currently, artificial intelligence (AI) is a fundamental tool in the field of education, especially in feedback on student work. In this essay, it will be explained how AI has been used to provide feedback on the work and tasks of the virtual high school students of the Virtual University of the State of Guanajuato (UVEG), highlighting its importance in improving writing and bibliographic references. and how this tool helps reduce management time in reviewing tasks and jobs.
Article Details
Citas en Dimensions Service
References
Arce, D. D. (2016). Plagio académico en estudiantes de bachillerato: ¿qué detecta Turnitin? RUIDERAe: Revista de Unidades de Información, 9. https://revista.uclm.es/index.php/ruiderae/article/view/1146/947#:~:text=La%20principal%20forma%20de%20plagio,par%C3%A1frasis%20y%20la%20citaci%C3%B3n%20incorrectas.
Benhamou, S. (2022). La transformación del trabajo y el empleo en la era de la inteligencia artificial: análisis, ejemplos e interrogantes. Documentos de Proyectos (LC/TS.2022/85), Comisión Económica para América Latina y el Caribe (CEPAL). https://hdl.handle.net/11362/47985
Brossi, L., Dodds, T., y Passeron, E. (Eds.). (2019). Inteligencia artificial y bienestar de las juventudes en América Latina. LOM Ediciones. http://catedratransmedia.com.ar/wp-content/uploads/2020/03/Libro_Inteligencia-Artificial-y-Bienestar-de-las-Juventudes.pdf
Copertari, S. (2022). Dossier: educación a distancia (ead): una nueva mirada a la educación. Revista Científica Educ@ ção, 7(11), 1-19. https://periodicosrefoc.com.br/jornal/index.php/2/article/view/84
González Sánchez, J. L., Villota Garcia, F. R., Moscoso Parra, A. E., Garces Calva, S. W., y Bazurto Arévalo, B. M. (2023). Aplicación de la Inteligencia Artificial en la Educación Superior. Dominio de las ciencias, 9(3), 1097–1108. https://doi.org/10.23857/dc.v9i3.3488
Hernández Arias, A., (2023). La Inteligencia Artificial como herramienta de apoyo en las actividades de investigación. Compendio, 26(50), 1-3. https://doi.org/10.5281/zenodo.10268867
Huang, C., Chen, C., y Zhang, J. (2021). A framework of artificial intelligence-assisted English writing instruction in higher education. Computer Assisted Language Learning, 34(2), 204-227. doi: 10.1080/09588221.2020.1792387
Lai, Y.-C., Liu, H.-Y., Huang, Y.-H., y Shieh, R.-S. (2021). Can personalized question generation with AI enhance EFL learning? An investigation from cognitive and affective perspectives. Computer Assisted Language Learning, 34(2), 228-253. doi: 10.1080/09588221.2020.1776847
Raso Delgue, J. (2023). Desafío docente: evaluaciones Siglo XX vs. ChatGPT-3 Siglo XXI. Noticias CIELO, 8(2). https://www.cielolaboral.com/wp-content/uploads/2023/02/raso_noticias_cielo_n2_2023.pdf
Reducindo, I., Rivera, L. R., Rivera, J., y Olvera, M. A. (2017). Integración de plataforma LMS y algoritmo de código abierto para detección y prevención de plagio en Educación Superior. Revista General de Información y Documentación, 27(2), 299. doi:10.5209/RGID.58205
Sabogal Modera, M. L. (2021). Condiciones para el éxito de la innovación educativa mediada con tecnologías digitales en educación superior: Aprendizajes del caso de la Pontificia Universidad Javeriana, Bogotá [tesis de doctorado], Pontificia Universidad Javeriana, Facultad de Educación, Bogotá. https://repositorio.uniandes.edu.co/server/api/core/bitstreams/977117ee-9106-44aa-bc9e-56a0826300cc/content
Silva, D.A.D., y Guerrero, E.L. (2021). Using chatbots in education. A scoping review. Computers & Education, 161, 104035. doi: 10.1016/j.compedu.2020.104035
Sun, Y., Liu, J., y Li, Y. (2021). Using ChatGPT for Idea Generation and Information Retrieval in Research Projects. Journal of Educational Computing Research, 59(2), 247-259. doi: 10.1177/0735633119868764
Universidad de Guadalajara Virtual. (s.f.). Universidad de Guadalajara Virtual. Recuperado el 1 de mayo de 2023 de http://www.udgvirtual.udg.mx/
Universidad Nacional Autónoma de México [UNAM], Dirección General de Comunicación Social. (18 de enero de 2022). La UNAM reitera su compromiso con la transparencia y rendición de cuentas. Boletín Digital de la UNAM. https://www.dgcs.unam.mx/boletin/bdboletin/2022_618.html
Vera, F. (2023). Integración de la inteligencia artificial en la educación superior: desafíos y oportunidades. Transformar, 4(1), 17-34. https://www.revistatransformar.cl/index.php/transformar/article/view/84
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.