LANGUAGE AND CONTENT COURSES: A NECESSITY FOR DEVELOPING ENGLISH LANGUAGE ACQUISITION AT HIGH SCHOOL

Main Article Content

Karina Herrera

Abstract

Foreign language acquisition has become imperative for university students to face professional and work challenges. Mexico presents a slowdown in that aspect, especially for those who come from public institutions. This work shows a
preliminary analysis of one of the questionnaires applied in a study done in 2020 that aims to reinforce English language learning through language and content courses for UNAM high school students in Mexico.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Herrera, K. (2024). LANGUAGE AND CONTENT COURSES: A NECESSITY FOR DEVELOPING ENGLISH LANGUAGE ACQUISITION AT HIGH SCHOOL. Eutopía, 15(39), 17–24. Retrieved from https://journals.unam.mx/index.php/eutopia/article/view/88274
Author Biography

Karina Herrera, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Es licenciada en Administración por la Facultad de Contaduría y Administración (FCA) y maestra en Docencia para la Educación Media Superior en Ciencias Sociales (MADEMS) por la Facultad de Ciencias Políticas y Sociales ( FCPyS). Tiene una trayectoria docente de doce años en el plantel Sur del CCH en las asignaturas de Inglés I a IV. Actualmente, es integrante del Seminario Institucional para el Examen de Diagnóstico Académico (eda) en la asignatura de Administración y participante en el Proyecto Infocab “Young Entrepreneurs”. Asimismo, continúa sus estudios en la línea de investigación sobre la enseñanza de asignaturas en inglés con la metodología Content and Language Integrated Learning (CLIL). Como parte de sus actividades culturales es profesora asociada a la Imperial Society Teachers of Dancing (ISTD) en danza moderna y clásica.