Desarrollo del pensamiento histórico en el bachillerato. El análisis de textos como estrategia didáctica
Main Article Content
Abstract
The epistemology of History lacks nowadays a scientific and methological approach, where understanding is more relevant than memorizing, and discovering more important than accepting absolute truths. Thus, the student by analyzing, interpreting, and understanding a historical text, will perceive its relationship with his everyday life. Direct contact with historical sources will be crucial in this process.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Robles Valadez, M. A. (2013). Desarrollo del pensamiento histórico en el bachillerato. El análisis de textos como estrategia didáctica. Eutopía, 6(18). Retrieved from https://journals.unam.mx/index.php/eutopia/article/view/42241
Citas en Dimensions Service
Eutopía by Dirección General de la Escuela Nacional Colegio de Ciencias y Humanidades is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional License.
Creado a partir de la obra en http://www.revistas.unam.mx/index.php/eutopia/issue/view/4370/showToc.