TOWARDS AN EDUCATION WITH A GENDER PERSPECTIVE

Main Article Content

Mireya Monroy Carreño
Patricia Monroy Carreño

Abstract

An education with a gender perspective contributes so that young people can live a healthy and responsible sexual life. Free from stereotypes and archaic schemes through solid and quality knowledge that makes them reflect that not everything presented in the media communication is valid. These contribute to, protect, and promulgate traditional gender ideologies in many cases. Therefore, teachers must be trained in these issues that contribute to the abolition of vexatious practices and gender inequality that society has sometimes normalized and accepted because the patriarchal model has prevailed in Mexico for many years.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Monroy Carreño, M., & Monroy Carreño, P. (2024). TOWARDS AN EDUCATION WITH A GENDER PERSPECTIVE. Eutopía, 15(38), 29–34. Retrieved from https://journals.unam.mx/index.php/eutopia/article/view/88216
Author Biographies

Mireya Monroy Carreño, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Doctora en Ingeniería en Sistemas por el Instituto Politécnico Nacional (ipn). Es profesora adscrita al Colegio de Ciencias y Humanidades (CCH) plantel Vallejo, imparte las materias de Física I a IV. Ha participado en congresos y ha publicado artículos en revistas indexadas sobre temas de la enseñanza de las ciencias. Además, ha diseñado cursos y talleres de formación docente en relación con tópicos del área de la enseñanza de las ciencias experimentales y el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC).

Patricia Monroy Carreño, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Maestra en Ciencias en Ingeniería de Sistemas por el Instituto Politécnico Nacional (IPN). Es profesora de asignatura en el Colegio de Ciencias y Humanidades (cch) plantel Vallejo, imparte las materias de Física I a IV y Taller de Cómputo. Ha participado en ponencias, cursos y talleres de formación docente. Ha publicado en revistas indexadas sobre temas referentes al área de la enseñanza y el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC).