Procesos de autorregulación generados por alumnos del SUAyED de la licenciatura en Trabajo Social de la UNAM

Main Article Content

Aída I. Valero Chávez

Abstract

This is an exploratory, mixed research, which was carried out in 2022, through the Self-regulated Learning Scale in virtual contexts proposed by Rebeca Berry and José Martínez. (Berridi, Ramírez Rebeca, José I. Martínez Guerrero, 2017), an intentional sample of 100 students from the Open System who are in the 9th semester of the Social Work degree. The phases and actions of self-regulation undertaken by the students in the planning, performance and reflection of learning are analyzed, in order to implement support strategies and improve terminal efficiency.

Article Details

How to Cite
Valero Chávez, A. I. . (2024). Procesos de autorregulación generados por alumnos del SUAyED de la licenciatura en Trabajo Social de la UNAM. Trabajo Social UNAM, (33). https://doi.org/10.22201/ents.20075987p.2023.33.86985 (Original work published October 19, 2023)

References

Berridi, Ramírez Rebeca, José I. Martinez Guerrero. (2017). Estrategias de auorregulación en contextos virtuales de aprendizaje. Perfiles Educativos, vol. 39, No .156 abril/junio, s/d.

Cirigliano, G. (1983). La educación abierta. Buenos Aires: Ateneo.

Díaz, A. P. (2010). Procesos de autorregulación del aprendizje en estudiantes universitarios de Primer Año. International Journal of Developmental and Educational Psychology, vol.4, núm. 1, 789-800.

Sabath, S. S. (1988). La educación abierta en México. México: SUAUNAM/Subsecretaría de Educación Superior e Investigación Científica, SEP,. Schunk, Dale, Barry Zimmerman. (2001). Self Regulated Learning. Lawrence Eribaun Associates, 225-234.

Valero, A. (2015). “Diagnóstico en torno a los conocimientos que sobre metodología de intervención tienen los alumnos del Sistema de Educación a Distancia en las sedes de Chiapas, Oaxaca y Tabasco para implementar cursos de reforzamiento disciplinar”. México: DGAPA.

Zimmerman, B. (2008). Investigating self-regulation and motivation: Historial Background, metodological developments, and future prospects. American Educational Research Journal 45, 16-183.

Zimmerman, Barry Monique Boekaerts. (2000). Attaining Self-Regulation. A social cognitive perspectives. Handbook of Self-Regulation, Academic Press, 13-99.