Decidir sobre nuestra salud: el papel de la alfabetización en medicina familiar

Contenido principal del artículo

Luisa Fernanda Romero-Henríquez

Resumen

Editorial

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar
Romero-Henríquez, L. F. (2025). Decidir sobre nuestra salud: el papel de la alfabetización en medicina familiar. Atención Familiar, 32(2), 87–88. https://doi.org/10.22201/fm.14058871p.2025.2.91022

Citas en Dimensions Service

Citas

Hernández-Torres I, Pons-Álvarez ON, Romero-Henríquez LF, López-Ortiz G. Challenges in teacher-student communication during family medicine residency: A qualitative study. PLoS ONE. 2024;19(9):e0310455.

México. Ley General de Salud. México: Diario Oficial de la Federación; 1984.

Sørensen K, Van den Broucke S, Fullam J, Doyle G, Pelikan J, Slonska Z, et al. Health literacy and public health: A systematic review and integration of definitions and models. BMC Public Health. 2012;12:80.

Kickbusch I, Pelikan JM, Apfel F, Tsouros AD. Health literacy: The solid facts. Copenhagen: WHO Regional Office for Europe; 2013.

Le C, Guttersrud Ø, Joranger P, et al. Associations between health literacy proficiencies and health- related quality of life and GP visits among young people in Norway: a population- based cross- sectional study. BMJ Open 2024;14:e081892.

Häikiö K, Cloutier D, Rugkåsa J. Is health literacy of family carers associated with carer burden, quality of life, and time spent on informal care for older persons living with dementia? PLoS ONE. 2020;15(11):e0241982.